пʼятниця, 1 квітня 2016 р.

ПЕРЕТВОРЕННЯ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ У ДЕСЯТКОВІ І НАВПАКИ конспект 35 6 кл

Тип уроку: систематизація і узагальнення знань учнів.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
1.   Обчисліть:

6 : 10
0,2 · 4
5 + 0,8
0,76 – 0,3
0,8 : 2
2,1 ·3
0,23 + 7
2,54 – 2
2,1 : 7
0,7 · 10
0,48 + 0,2
0,82 – 0,02
0,5 : 10
0,5 · 2
0,6 + 0, 34
0,63 – 0,6
4,1 : 2
0,25 · 4
2,7 + 1,12
0,8 – 0,25
2.   Серед виразів знайдіть рівні: ; 3:8; 7:5; ; 5:7.
3.   Виконайте ділення: 3:4; 7:20.
4.   Розкладіть на прості множники числа: 4; 6; 8; 15; 20.

II. Повторення і систематизація знань
@ Після виконання усних вправ учні повторюють відомості, які вони здобули у 5 класі, а саме:
1)  звичайний дріб означає ділення а і b;
2)  щоб звичайний дріб  записати десятковим дробом, можна а : b.

IIIДоповнення знань. Мотивація навчальної діяльності
Задача. Обчисліть значення виразу .
Аналізуємо ситуацію і бачимо, що маємо як десяткові, так і звичайні дроби, тому привести їх треба до одного вигляду, але, розпочавши перетворення, бачимо, що = 0,75, але  = 0,1666...
Тому виникають запитання:
1) Що це за дроби (0,1666... і подібні), як вони називаються і як їх записують?
2) Що робити у випадку, коли у виразі є десяткові і звичайні дроби?
@ Подальше викладення матеріалу уроку ведеться традиційно за планом.
1.   Уявлення про нескінченний періодичний дріб. Поняття періоду десяткового дробу. Запис періодичних дробів у «скороченій формі».
2.   Ознака нескоротного дробу, який можна записати нескінченними десятковими дробами.

IVЗасвоєння вмінь
Усні вправи
1.   Прочитати дроби: 0,3; 1,(5); 1,(57); 1,5(7).
2.   Скінченним чи нескінченним періодичним десятковим дробом запишеться такий дріб: ?
Письмові вправи
IIIII рівні
1.   Запишіть десятковим дробом: .
Спочатку перевіряємо, якого вигляду десятковий дріб ми дістаємо (скінченний чи нескінченний), потім для нескінченного виконуємо ділення, допоки не встановимо період.
2.   Виконайте дії в десяткових дробах: а) ; б) ; в) ; г) .
3.   Знайдіть середнє арифметичне чисел: а) 3,25 і ; б)  і 4,15; в) 10;  і 15,005.
4.   Довжина прямокутника 3,6 дм, а ширина — на 1 дм менша. Знайдіть ширину прямокутника.
5.   Швидкість катера у стоячій воді 22,5 км/год, швидкість течії річки  км/год. Знайдіть швидкості катера за течією річки і проти течії. (Задачі, що передбачають дії з десятковими та звичайними дробами)

Додаткові вправи
1.   Обчисліть значення виразу:
а) ; б) ; в) .
2.              Спростіть вираз, використавши властивості дій, та обчисліть його значення:
а) а + 0,6а + 4а – 0,1а; а = 0; 1; 4; .
б) 10 + 3,4b + 8b – 2,26; b = 0; 1; 9; 0,1.
3.   Яке число більше і на скільки:
а) 10 % якою становлять 8 або 12 % якого становлять 24;
б) 24 % якого становлять 72 або 12 % якого становлять 60?

VПідсумки уроку
В яких дробах краще обчислювати значення виразу:
а) + 0,25; б) + 0,25; в)  + 0,25?

VIДомашнє завдання
1.   Виконайте дії в десяткових дробах: а)  – 0,15; б) 3 + 2,125; в) 5,4 – ; г)  + 2,03.
2.   Швидкість катера за течією річки 24 км/год, швидкість течії 2,2 км/год. Знайдіть швидкість катера у стоячій воді та проти течії річки.
3.   За першу годину автомобіль проїхав 48 км, за другу — 43,2 км, а за третю — 44 км. Знайдіть середню швидкість автомобіля за ці 3 години.
4.   У спортивних секціях займається 20 учнів 6-А класу, що становить – усіх учнів класу. Скільки учнів у цьому класі?


Немає коментарів:

Дописати коментар