Тип уроку: систематизація і узагальнення знань учнів.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
1. Обчисліть:
6 : 10
|
0,2 · 4
|
5 + 0,8
|
0,76 – 0,3
|
0,8 : 2
|
2,1 ·3
|
0,23 + 7
|
2,54 – 2
|
2,1 : 7
|
0,7 · 10
|
0,48 + 0,2
|
0,82 – 0,02
|
0,5 : 10
|
0,5 · 2
|
0,6 + 0, 34
|
0,63 – 0,6
|
4,1 : 2
|
0,25 · 4
|
2,7 + 1,12
|
0,8 – 0,25
|
2. Серед виразів знайдіть рівні:
; 3:8; 7:5;
;
; 5:7.



3. Виконайте ділення: 3:4; 7:20.
4. Розкладіть на прості множники числа: 4; 6; 8; 15; 20.
II. Повторення і систематизація знань
@ Після виконання усних вправ учні повторюють відомості, які вони здобули у 5 класі, а саме:
1) звичайний дріб
означає ділення а і b;

2) щоб звичайний дріб
записати десятковим дробом, можна а : b.

III. Доповнення знань. Мотивація навчальної діяльності
Задача. Обчисліть значення виразу
.

Аналізуємо ситуацію і бачимо, що маємо як десяткові, так і звичайні дроби, тому привести їх треба до одного вигляду, але, розпочавши перетворення, бачимо, що
= 0,75, але
= 0,1666...


Тому виникають запитання:
1) Що це за дроби (0,1666... і подібні), як вони називаються і як їх записують?
2) Що робити у випадку, коли у виразі є десяткові і звичайні дроби?
@ Подальше викладення матеріалу уроку ведеться традиційно за планом.
1. Уявлення про нескінченний періодичний дріб. Поняття періоду десяткового дробу. Запис періодичних дробів у «скороченій формі».
2. Ознака нескоротного дробу, який можна записати нескінченними десятковими дробами.
IV. Засвоєння вмінь
Усні вправи
1. Прочитати дроби: 0,3; 1,(5); 1,(57); 1,5(7).
2. Скінченним чи нескінченним періодичним десятковим дробом запишеться такий дріб:
;
;
;
;
;
?






Письмові вправи
II, III рівні
1. Запишіть десятковим дробом:
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
.











Спочатку перевіряємо, якого вигляду десятковий дріб ми дістаємо (скінченний чи нескінченний), потім для нескінченного виконуємо ділення, допоки не встановимо період.
2. Виконайте дії в десяткових дробах: а)
; б)
; в)
; г)
.




3. Знайдіть середнє арифметичне чисел: а) 3,25 і
; б)
;
і 4,15; в) 10;
і 15,005.




4. Довжина прямокутника 3,6 дм, а ширина — на 1
дм менша. Знайдіть ширину прямокутника.

5. Швидкість катера у стоячій воді 22,5 км/год, швидкість течії річки
км/год. Знайдіть швидкості катера за течією річки і проти течії. (Задачі, що передбачають дії з десятковими та звичайними дробами)

Додаткові вправи
1. Обчисліть значення виразу:
а)
; б)
; в)
.



2. Спростіть вираз, використавши властивості дій, та обчисліть його значення:
а)
а + 0,6а + 4
а – 0,1а; а = 0; 1; 4;
.



б) 10 + 3,4b + 8
b – 2,26; b = 0; 1; 9; 0,1.

3. Яке число більше і на скільки:
а) 10 % якою становлять 8 або 12 % якого становлять 24;
б) 24 % якого становлять 72 або 12 % якого становлять 60?
V. Підсумки уроку
В яких дробах краще обчислювати значення виразу:
а)
+ 0,25; б)
+ 0,25; в)
+ 0,25?



VI. Домашнє завдання
1. Виконайте дії в десяткових дробах: а)
– 0,15; б) 3
+ 2,125; в) 5,4 –
; г)
+ 2,03.




2. Швидкість катера за течією річки 24
км/год, швидкість течії 2,2 км/год. Знайдіть швидкість катера у стоячій воді та проти течії річки.

3. За першу годину автомобіль проїхав 48 км, за другу — 43,2 км, а за третю — 44
км. Знайдіть середню швидкість автомобіля за ці 3 години.

4. У спортивних секціях займається 20 учнів 6-А класу, що становить – усіх учнів класу. Скільки учнів у цьому класі?
Немає коментарів:
Дописати коментар