Тип уроку: застосування вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
@ Оскільки завдання є досить об'ємними, для економії часу вчителеві можна або самотужки, або попросити «сильних» учнів (перевіривши на перерві правильність виконання завдань) записати відповіді вправ домашнього завдання. У разі необхідності найскладніші завдання (вчитель може передбачити, які саме) записати з розв'язанням заздалегідь за дошкою.
Після цього можна ще раз звернутися до ключових моментів цього розділу під час виконання усних вправ.
1. Обчисліть:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
2. Виконайте дії:
;
;
;
;
;
;
.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image599.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image600.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image601.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image602.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image603.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image604.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image605.gif)
3. Знайдіть НСЗ для дробів:
і
;
і
;
і
;
і
.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image068.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image069.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image068.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image050.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image069.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image062.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image606.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image607.gif)
4. Запишіть числа
;
;
у вигляді мішаних чисел, щоб їх дробова частина була правильним дробом.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image608.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image609.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image610.gif)
Картки з індивідуальним завданням бажано заповнити для «сильних» учнів і для учнів «слабких» або таких, що не встигають за темпом виконання усних вправ.
Для «сильних»
Картка 20.1
Виконайте дії:
1)
![]()
2)
![]() ![]() |
Для «слабких»
Картка 20.2
Закінчіть виконання дій (впишіть правильні числа)
1)
![]()
2)
![]() |
II. Актуалізація опорних знань
Здійснюється як під час перевірки домашнього завдання, так і під час виконання пропонованих вправ.
III. Відпрацювання навичок
@ 1) Єдиним засобом для відпрацювання навичок додавання і віднімання мішаних чисел є розв'язування якомога більшої кількості відповідних завдань. Щоб заохотити і внести елементи гри у хід уроку, можна традиційні вправи з підручника «закодувати» (запропонувати кілька варіантів відповідей до кожного прикладу, врахувавши типові помилки учнів, і кожному варіанту відповіді присвоїти певну літеру. В разі правильного виконання цих завдань учень отримує ключове слово уроку).
2) Окрім відпрацьованих навичок додавання і віднімання мішаних чисел, слід звернути увагу й на інші важливі моменти:
а) використання властивостей додавання і віднімання;
б) порядок виконання дій у виразах, що містять їх більш ніж 2.
Система задач на урок може бути такою: Виконайте дії:
1. а)
; б)
; в)
.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image616.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image617.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image618.gif)
2. а)
; б)
; в)
; г)
; д)
.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image619.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image620.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image621.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image622.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image623.gif)
3. Знайдіть значення виразу найбільш зручним способом (дивись на знаменники!):
а)
; б)
; в)
; г)
; д)
; е)
.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image624.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image625.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image626.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image627.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image628.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image629.gif)
4. Спростіть вираз (властивості додавання і віднімання)
а)
; б)
; в)
; г)
; д)
; е)
.
а)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image630.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image631.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image632.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image633.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image634.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image635.gif)
5. Знайдіть значення виразу
, якщо: а)
,
; б)
,
.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image636.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image637.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image638.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image639.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image640.gif)
6. Не обчислюючи значень виразів, з'ясуйте, який зі знаків (>, <, =) необхідно поставити між виразами і поясніть, чому:
а)
і
; б)
і
; в)
і
; г)
і
.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image641.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image642.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image643.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image644.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image645.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image646.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image647.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image648.gif)
IV. Підсумки уроку
Учитель знову звертає увагу учнів на зміни конспекту 13 і наголошує, що у випадку, коли це дозволяють умови, можна використовувати не тільки названі алгоритми, але й і вивчені раніше властивості.
V. Домашнє завдання
1. Виконайте дії:
а)
; б)
; в)
; г)
; д)
; е)
.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image649.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image650.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image651.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image652.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image653.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image654.gif)
2. Знайдіть значення виразу
, якщо: а)
,
; б)
,
.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image655.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image656.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image657.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image658.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image659.gif)
3. Перша сторона трикутника дорівнює
м, друга сторона на
м коротша від першої, а третя — на
м довша від другої. Знайдіть периметр трикутника.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image262.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image050.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image049.gif)
4. Виконайте дії у звичайних, а потім у десяткових дробах: а)
; б)
; в)
.
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image660.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image661.gif)
![](http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image662.gif)
Немає коментарів:
Дописати коментар