пʼятниця, 1 квітня 2016 р.

ЗАДАЧІ НА МНОЖЕННЯ ДРОБІВ конспект 28 6 кл

Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
Індивідуальні завдання
1.   Кільком учням можна запропонувати розв'язати домашні задачі біля дошки (умову заздалегідь записати на дошці).
2.   Фронтальна робота
1) Знайдіть:  від 120 см3.
2) Знайдіть: 1 %; 5; 10; 35; 108; 110; 160; 200 від 800 г. Порівняйте здобуті відповіді з 800 г.
3) У саду 40 дерев. Серед них є яблуні й груші. Скільки в саду яблунь, якщо: а) яблунь  усіх дерев; б) груш  усіх дерев; в) яблуні становлять 20 % усіх дерев; г) груші становлять 40 % усіх дерев?
4) Виконайте дії: .

II. Актуалізація опорних знань
Запитання до класу
1.   Як знайти дріб від числа? Наведіть приклад. Складіть задачу.
2.   Як знайти відсотки від числа? Наведіть приклад. Складіть задачу.
@ Слід звернути увагу учнів на те, що дріб відсоток від числа можна взяти будь-який. Але в задачах, якщо мова йде про частину цілого, дріб (сума дробів), на який ділиться число, не перевищує 1 (100 %).

IIIВідпрацювання навичок
@ На уроці слід звернути увагу на розв'язування саме таких задач, в яких розглядається частина від цілого, що зводиться до 1.
1.   Екскаватор вирив траншею завдовжки 150 м за дні. За перший день він вирив40 % траншеї, а за другий   тієї частини, що залишилася. Скільки метрів траншеї вирив екскаватор за третій день?
2.   Велосипедист за першу годину подолав 40 % дистанції, а за другу  70%решти дистанції. Скільки відсотків дистанції проїхав велосипедист за ці год?
3.   Автотуристи проїхали 520 км за дні. За перший день вони проїхали за другий   усього шляху, а за третій — на 40 км менше, ніж за четвертий. Скільки кілометрів проїхали автотуристи за четвертий день?
Додаткові задачі
4.   Один кран наповнює ванну за 15 хв, а другий — за 12 хв. Чи наповниться ванна за хв спільної роботи кранів?
5.   Збільшіть число 100 на 20 %, а одержане при цьому число зменшіть на 20 %.
@ Бажано показати учням два способи розв'язування цих задач.

1-й спосіб
У поіменованих величинах
2-й спосіб
У дробах
Вантажний автомобіль проїхав 240 км за год. Який шлях проїде за цей час легковий автомобіль, швидкість якого становить 120 % швидкості вантажного автомобіля?
1) 150 · 0,4 = 60 (м) — за 1-й день;
2) 150 — 60 = 90 (м) — залишиться після 1-го дня;
3) 90 ·  = 50 (м) — за 2-й день;
4) 90 – 50 = 40 (м) — за 3-й день. Відповідь. 40 м
Уся траншея 100 % = 1.
1) 100 % - 40 % = 60 % — залишок після 1-го дня;
2) — за 2-й день;
3) — за 3-й день;
4) від 150: 150·:100 =  = (м) — за 3-й день.
Відповідь. 40 м

IV. Підсумки уроку
Самостійна робота
Варіант 1
1.   а) Обчисліть: ; б) Спростіть вираз ;в) Обчисліть .
2.   Розв'яжіть задачі:
а) 1 кг печива коштує  грн. Скільки коштуватиме  кг;  кг, 200 г цього печива?
б) Турист подолав за три дні 32 км. За перший день він пройшов 37,5 % шляху, за другий день  остачі. Скільки кілометрів шляху подолав турист за дні?
Варіант 2
1.   а) Обчисліть: ; б) Спростіть вираз: в) Обчисліть .
2.   Розв'яжіть задачі:
а) Яку відстань подолає потяг зі швидкістю 75 км/год за  год?  за  год? за 2год 36 хв?
б) За три дні виплатили 480 грн. За перший день 12,5 % цієї суми, за другий день  остачі. Скільки грошей витратили за третій день?

V. Домашнє завдання
1.   Довжина кімнати м, її ширина становить 75 % довжини, а висота   ширини. Знайдіть масу повітря в цій кімнаті, якщо 1 м3 повітря має масу 1,29кг.
2.   До магазину завезли 1,2 т картоплі. За перший день продали 0,2 усієї картоплі, а за другий  остачі. Скільки кілограмів картоплі продали за другий день?
3.   Зменшіть число 200 на 10%, а одержане при цьому число збільште на 10%.
4.   Задача. Спочатку пройшли 30 % усього шляху, а потім 20 % остачі.
5.   Скільки відсотків шляху залишилося пройти?

Немає коментарів:

Дописати коментар