Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань
@ Учитель вибірково перевіряє зошити учнів. «Слабкі» учні перевіряють домашнє завдання біля дошки.
1. Фронтальна робота
Запитання до класу
- Як виконати множення двох звичайних дробів?
- Як виконати множення натурального числа на звичайний дріб/мішане число?
- Як виконати множення мішаного числа на натуральне (звичайний/мішане) число (дріб / число)?
2. Виконайте дії (найтиповіші, як у домашньому завданні)
І ряд
![]() ![]() |
IIряд
![]() ![]() |
III ряд
![]() ![]() |
II. Засвоєння знань
Запитання до класу
- Чи можна виконувати множення не двох, а трьох, чотирьох і більше множників?
- Як виконати множення суми на число? (a(b+c) = ab+ ас)
- Чому дорівнює а∙0? а∙1? 1∙а ? 0∙а?
@ Можливо, на запитання вчителя деякі учні дадуть правильні відповіді, тому вчителеві слід ще раз нагадати, записати закони множення і проілюструвати їх застосування для множення дробів на прикладах.
Конспект 16
| |
Властивості множення
| |
1.
![]()
2.
3.
4.
![]() |
Приклади
1.
; 2. ; 3. ;
4.
.
5. Спростіть:
.
6. Спростіть:
. |
@ Як і під час вивчення цього питання відповідно у 5 класі (робота з десятковими дробами), слід наголосити, що застосування законів множення не тільки допомагає виконувати обчислення більш зручним способом, але и допомагає спрощувати вирази
III. Засвоєння вмінь
@ На цьому уроці продовжується (і буде продовжена в інших темах) робота з вироблення стійких умінь учнів, розпочата ще в 5 класі спрощення буквених виразів із застосуванням як сполучної, так і розподільної властивостей множення Новим елементом є множення мішаного числа на натуральне із використанням розподільної властивості множення (це є досить важливим моментом з точки зору автора) Тому досить багато завдань уроку присвячені саме цьому питанню
Усні вправи
І рівень
1. Обчисліть усно, застосувавши розподільний закон множення:
а)
,
,
; б)
,
,
; в)
,
,
.
,
,
; б)
,
,
; в)
,
,
.
2. Обчисліть, використовуючи переставну і сполучну властивості множення: а)
; б)
; в)
; г)
.
; б)
; в)
; г)
.
3. Обчисліть, використовуючи розподільну властивість множення: а)
; б)
; в)
; г)
.
; б)
; в)
; г)
.
ІІ, III рівні
Письмові вправи
1. Обчисліть: а)
; б)
; в)
; г)
.
; б)
; в)
; г)
2. Знайдіть значення виразу: а)
; б)
; в)
; г)
; д)
; е)
.
; б)
; в)
; г)
; д)
; е)
.
3. Спростіть вираз: а)
; б)
; в)
.
; б)
; в)
.
4. Обчисліть
.
.
5. Знайдіть об'єм куба з ребром
м.
6. Обчисліть: а)
; б)
; в)
; г)
.
; б)
; в)
; г)
.
7. Обчисліть добутки: а)
; б)
; в)
; г)
.
; б)
; в)
; г)
.
8. Обчисліть значення виразу: а)
; б)
.
; б)
.
9. Згадайте, що таке куб числа (а3 = а · а · а). Піднесіть до куба дроби:
;
;
;
;
;
;
;
.
10. Обчисліть значення виразів а)
; б)
.
; б)
.
11. Обчисліть значення виразу: а)
· 0,25х, якщо х =
, б) 2 – 3,5 ·
а, якщо а =
, в) 1
– 0,6х2, якщо х = 0,2.
Додаткові вправи
1. Використовуючи розподільну властивість множення, знайдіть значення виразу а)
; б)
; в)
; г)
.
; б)
; в)
; г)
.
2. Спростіть вираз: а)
; б)
; в)
; г)
.
; б)
; в)
; г)
.
3. Спростіть вираз а)
; б)
; в)
.
; б)
; в)
.
4. Доведіть, що значення виразу 3,75 –
а – 0,75а –
а не залежить від а.
IV. Підсумки уроку
Учні зможуть підбити самі, якщо виконають бліцтест.
1)
; 2)
; 3)
; 4)
; 5)
; 6)
; 7)
; 8)
.
; 3)
; 5)
; 6)
; 7)
; 8)
@ Правильні відповіді шифруються, і в разі правильного виконання завдання учень дістає ключове слово «молодець».
Відповіді
1
|
4
|
х
|
8
| |||||||||||
А
|
Ф
|
М
|
К
|
Н
|
Л
|
П
|
О
|
Д
|
Т
|
Е
|
X
|
Ц
|
Ь
|
Я
|
V. Домашнє завдання
1. Обчисліть (усно): а)
; б)
; в)
; г)
.
2. а)
; б)
; в)
; г)
.
; в)
; г)
3. Обчисліть, використовуючи переставну і сполучну властивості множення (усно): а)
; б)
; в)
; г)
.
; б)
; в)
; г)
.
4. Обчисліть, використовуючи розподільну властивість множення: а)
; б)
; в)
; г)
.
; б)
; в)
; г)
.
5. Знайдіть значення виразу: а)
; б)
; в)
.
; б)
; в)
.
6. Спростіть вираз: а)
; б)
; в)
.
; б)
; в)
.
7. Розв'яжіть рівняння:
.
.
8. Обчисліть: а)
; б)
; в)
.
; б)
; в)
.







; 2.
; 3.
;
.
.
.
Немає коментарів:
Дописати коментар