Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань
@ Учитель вибірково перевіряє зошити учнів. «Слабкі» учні перевіряють домашнє завдання біля дошки.
1. Фронтальна робота
Запитання до класу
- Як виконати множення двох звичайних дробів?
- Як виконати множення натурального числа на звичайний дріб/мішане число?
- Як виконати множення мішаного числа на натуральне (звичайний/мішане) число (дріб / число)?
2. Виконайте дії (найтиповіші, як у домашньому завданні)
І ряд
|
IIряд
|
III ряд
|
II. Засвоєння знань
Запитання до класу
- Чи можна виконувати множення не двох, а трьох, чотирьох і більше множників?
- Як виконати множення суми на число? (a(b+c) = ab+ ас)
- Чому дорівнює а∙0? а∙1? 1∙а ? 0∙а?
@ Можливо, на запитання вчителя деякі учні дадуть правильні відповіді, тому вчителеві слід ще раз нагадати, записати закони множення і проілюструвати їх застосування для множення дробів на прикладах.
Конспект 16
| |
Властивості множення
| |
1.
2.
3.
4.
|
Приклади
1. ; 2. ; 3. ;
4. .
5. Спростіть: .
6. Спростіть: .
|
@ Як і під час вивчення цього питання відповідно у 5 класі (робота з десятковими дробами), слід наголосити, що застосування законів множення не тільки допомагає виконувати обчислення більш зручним способом, але и допомагає спрощувати вирази
III. Засвоєння вмінь
@ На цьому уроці продовжується (і буде продовжена в інших темах) робота з вироблення стійких умінь учнів, розпочата ще в 5 класі спрощення буквених виразів із застосуванням як сполучної, так і розподільної властивостей множення Новим елементом є множення мішаного числа на натуральне із використанням розподільної властивості множення (це є досить важливим моментом з точки зору автора) Тому досить багато завдань уроку присвячені саме цьому питанню
Усні вправи
І рівень
1. Обчисліть усно, застосувавши розподільний закон множення:
а) , , ; б) , , ; в) , , .
2. Обчисліть, використовуючи переставну і сполучну властивості множення: а) ; б) ; в) ; г) .
3. Обчисліть, використовуючи розподільну властивість множення: а) ; б) ; в) ; г) .
ІІ, III рівні
Письмові вправи
1. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) .
2. Знайдіть значення виразу: а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) .
3. Спростіть вираз: а) ; б) ; в) .
4. Обчисліть .
5. Знайдіть об'єм куба з ребром м.
6. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) .
7. Обчисліть добутки: а) ; б) ; в) ; г) .
8. Обчисліть значення виразу: а) ; б) .
9. Згадайте, що таке куб числа (а3 = а · а · а). Піднесіть до куба дроби: ; ; ; ; ; ; ; .
10. Обчисліть значення виразів а) ; б) .
11. Обчисліть значення виразу: а) · 0,25х, якщо х = , б) 2 – 3,5 · а, якщо а = , в) 1 – 0,6х2, якщо х = 0,2.
Додаткові вправи
1. Використовуючи розподільну властивість множення, знайдіть значення виразу а) ; б) ; в) ; г) .
2. Спростіть вираз: а) ; б) ; в) ; г) .
3. Спростіть вираз а) ; б) ; в) .
4. Доведіть, що значення виразу 3,75 – а – 0,75а – а не залежить від а.
IV. Підсумки уроку
Учні зможуть підбити самі, якщо виконають бліцтест.
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ; 6) ; 7) ; 8) .
@ Правильні відповіді шифруються, і в разі правильного виконання завдання учень дістає ключове слово «молодець».
Відповіді
1
|
4
|
х
|
х
|
8
|
ab
| |||||||||
А
|
Ф
|
М
|
К
|
Н
|
Л
|
П
|
О
|
Д
|
Т
|
Е
|
X
|
Ц
|
Ь
|
Я
|
V. Домашнє завдання
1. Обчисліть (усно): а) ; б) ; в) ; г) .
2. а) ; б) ; в) ; г) .
3. Обчисліть, використовуючи переставну і сполучну властивості множення (усно): а) ; б) ; в) ; г) .
4. Обчисліть, використовуючи розподільну властивість множення: а) ; б) ; в) ; г) .
5. Знайдіть значення виразу: а) ; б) ; в) .
6. Спростіть вираз: а) ; б) ; в) .
7. Розв'яжіть рівняння: .
8. Обчисліть: а) ; б) ; в) .
Немає коментарів:
Дописати коментар