пʼятниця, 1 квітня 2016 р.

ДІЛЕННЯ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ конспект 31 6 кл

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
1) Вибірково перевіряємо зошити.
2) Фронтально — математичний диктант.
Варіант 1 [2]
1.   Закінчіть речення: «Щоб розділити один з дробів на інший, досить...» [Замініть частку від ділення  на  добутком].
2.   Замініть добутком частку відділення  на . [Закінчіть речення: «Щоб поділити один дріб на інший, досить...»]
3.   Знайдіть частку від ділення  на  [ на ].
4.   Виконайте ділення  [].

II. Актуалізація опорних знань
Правило ділення звичайних дробів і пов'язані з ним моменти повторюємо під час перевірки результатів виконання математичного диктанту (див. вище).
Єдине, на що треба додатково звернути увагу — це перетворення чисел (мішаних, натуральних) у неправильні дроби.
Тому усно розв'язуємо вправи.
1)  Запишіть неправильним дробом числа: ; 3; 3; 12.
2)  Знайдіть число, обернене до: ; 3; ; 0,7; а; .
3)  Виконайте множення: .

III. Засвоєння нових знань
@ Багатьом учням не складно самим «відкрити», як виконати ділення мішаних чисел та ділення у разі, коли один з компонентів є натуральним числом, тому можна запропонувати учням задачу 1, а потім задачу 2 (або ж пояснити самотужки ці випадки).
Задача 1. Як поділити: а)  на ; б)  на ; в)  на ; г)  на ?
Задача 2. Виконайте ділення: а)  : ; б) 3 : ; в)  : 3; г)  : 7.
По розв'язуванні задач 1, 2 (або після виконання завдань під керівництвом учителя) робимо висновки:
1)  Щоб виконати ділення мішаних чисел (дробу на натуральне число; натурального числа на дріб або мішане число), достатньо:
а) записати ділене і дільник у вигляді звичайних дробів;
б) виконувати ділення за правилом ділення звичайних дробів.
2)  (Для «сильних» учнів) для випадків, коли один з компонентів ділення — натуральне число, працюють формули: .
Короткі записи в зошитах учнів можуть мати вигляд конспекту 20.

Конспект 20
Ділення дробів (продовження)
Правило
1) Мішані числа при діленні перетворюємо на неправильні дроби.
2) Якщо n — натуральне число, то
Приклад
1) ;
2) ;
3) .
* «Слабкі» учні можуть у всіх названих випадках користуватися правилом множення дробів у «класичній» формі.

IVЗакріплення знань. Формування вмінь
І рівень
Усні вправи
1.   Чи правильні рівності:
а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) ; ж) ?
ІІ рівень
Письмові вправи
@ Розв'язуємо якомога більше різноманітних завдань на закріплення названих алгоритмів.
1.   Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) .
2.   Розв'яжіть рівняння і зробіть перевірку: .
Розв'яжіть рівняння: а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) .
3.   Виконайте дії: а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) .
Додаткові задачі
Задача 1. Якщо задумане число помножити на  і до добутку додати , дістанемо . Знайдіть задумане число.
Задача 2. Микола і Мишко знайшли разом 64 гриби. Микола знайшов у  рази більше грибів, ніж Мишко. Скільки грибів знайшов кожний хлопчик?
Задача 3. Батько старший за сина у  рази, а син молодший від батька на 28 років. Скільки років батькові і скільки років синові?
Задача 4. Два пішоходи вийшли одночасно назустріч один одному з двох пунктів, відстань між якими 5 км. Швидкість першого пішохода складала  швидкості другого. Знайдіть швидкість кожного, якщо вони зустрілись через півгодини.

V. Підсумки уроку
Який із записів неправильний:
а) ; б) ; в) ; г) ?

VI.      Домашнє завдання
1.   Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) .
2.   Виконайте дії: а) ; б) ; в) .
3.   Розв'яжіть рівняння: а) ; б) ; в) .
4.   Маса 10 великих і 36 малих деталей дорівнює 8,4 кг. Маса великої деталі вдвічі більша від маси малої. Знайдіть маси великої та малої деталей. 


Немає коментарів:

Дописати коментар