Тип уроку: застосування знань, умінь.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
@ Збираємо зошити на перевірку.
II. Актуалізація опорних знань
@ Щоб зробити цей етап уроку більш ефективним (залучити більше учнів), можна організувати фронтальну роботу із сигнальними картками:
![]() |
— «так, я згодний з відповіддю»;
|
![]() |
— «я не згодний, маю іншу думку»;
|
![]() |
— «я не маю чіткої відповіді на поставлене запитання».
|
Усні вправи
1. Обчисліть:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
2. Скоротіть дроби:
;
;
;
;
.





3. Розв'яжіть задачі:
а) Число
збільшили у
рази. Яке число дістали?


б) Пішохід рухається зі швидкістю
км/год. Яку відстань він подолає за
год?


в) Печиво коштує 8 грн. Скільки буде коштувати
кг цього печива?

4. Виразіть десятковим, а потім звичайним дробом 1 %; 2%; 10%; 25%; 50%.
5. Запишіть дробом вираз: 30 : 5; (30 : 5) · 3; (30 · 3): 5.
III. Формування знань
@ У різних навчальних посібниках підхід до викладання цього питання різний. Тому вчителеві радимо керуватися своїми уподобаннями і підготовкою класу у виборі способу викладання питання «Задачі на знаходження дробу від числа».
У будь-якому разі учні повинні навчитися відрізняти задачі такого змісту від інших і знати алгоритм розв'язування таких задач. Результатом пояснень учителя може бути конспект 17.
Конспект 17
| |
Задачі на множення дробів
| |
1. S = v · t.
2. Вартість = ціна · кількість.
3. Якщо а збільшити у b разів, дістанемо c = ab.
4. Щоб знайти
![]() ![]()
5. Щоб знайти р % від а, треба
а · 0,01 р або р % перевести у
![]() ![]() |
Приклади 1. v = 12 км/год; t =
![]() ![]()
4. Знайдіть
![]() ![]() ![]()
5. Знайдіть 38 % від 1
![]()
1
![]() ![]() |
IV. Засвоєння вмінь
І рівень
Усні вправи
1. У саду 20 дерев, з них
— яблуні. Скільки яблунь у саду?

2. У саду 20 дерев, з них 0,6 — яблуні. Скільки яблунь у саду?
3. У саду 20 дерев, з них 60% — яблуні. Скільки яблунь у саду?
ІІ, ІІІ рівні
1. 1 кг печива коштує 4 грн. Скільки коштують
кг;
кг цього печива?


2. Швидкість слимака
м/хв. Яку відстань проповзе слимак за 24 хв; за 0,5год?

3. В одному ящику 15 кг яблук, а у другому — в
рази більше. Скільки яблук в обох ящиках разом?

4. Знайдіть: а)
від 25; б)
від 12; в)
від
; г) 0,55 від 16.




5. У зерносховищі зберігається 4 500 т зерна,
якого — пшениця. Скільки тонн пшениці в зерносховищі?

6. Знайдіть: а) 15% від 24; б) 40% від 15; в) 24% від 1,5; г)8% від
.

7. Огірки містять 95% води. Скільки кілограмів води в 40 кг огірків?
Задачі на знаходження дробу / відсотків від числа
Додаткові завдання
Задача 1. Заготовлено 300 т палива. У січні використали 13,5 % цього палива, а в лютому 19,5 %. На скільки тонн палива витратили в лютому більше, ніж у січні? (Розглянути два способи розв'язання.)
Задача 2. Знайдіть пропущені числа:

Задача 3. Виконайте дії: а)
; б)
.


Задача 4. Подайте число 1 у вигляді суми трьох дробів, чисельник кожного з яких дорівнює 1.
V. Підсумки уроку
Тестові запитання
На дошці записане число. Наприклад, 

Учитель швидко читає запитання, а учні записують у зошити відповіді (1 або 2 учні працюють за відкидними дошками).
1)
від числа;

2) 50 % від числа;
3)
від числа;

4) 25 % від числа;
5) половина числа;
6)
числа.

За результатами тестових запитань учитель разом з учнями оцінює роботу класу на уроці та рівень досягнення мети.
VI. Домашнє завдання
1. Людина йде зі швидкістю
км/год. Скільки кілометрів вона пройде за
год; за
год; за
год?




2. Ширина прямокутника
м , а довжина — у 3 рази більша. Знайдіть площу прямокутника.

3. Знайдіть: а)
від 40; б)
від 12; в)
від
; г) 0,35 від 5.




4. Висота гори Говерли (Карпати) 2060 м, а висота Ай-Петрі (Крим) становить -висоти Говерли. Яка висота Ай-Петрі?
5. Знайдіть: а) 20 % від 12; б) 25 % від 1,2; в) 37 % від 10; г) 15 % від
.

6. Маса білого ведмедя 700 кг, а маса бурого ведмедя становить 43 % маси білого. Знайдіть масу бурого ведмедя. Результат округліть до десятків кілограмів.
Немає коментарів:
Дописати коментар