четвер, 31 березня 2016 р.

ЗВЕДЕННЯ ДО НАЙМЕНШОГО СПІЛЬНОГО ЗНАМЕННИКА конспект 14 6 кл

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання
Оскільки попередня тема опрацьована, то фронтальної перевірки домашнього завдання (задля економії часу) на уроці можна не робити. Достатньо зібрати зошити й перевірити роботи учнів.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
1. Обчисліть:

2.   Знайдіть серед чисел рівні й поясніть: ; 1; ; 0,5; ; 0,4.
3.   Знайдіть НСК чисел (найраціональнішим способом)а) 4 і 8; б) 12 і 16; в) 12 і 11; г) 5; 10; 11.
4.   Чи існує таке натуральне число, яке в добутку із числом 6 дало б число: а) 18; б) 27; в) 3? Відповідь обґрунтуйте.

ІІІ. Формування знань
@ На уроці треба розглянути два питання.
1.   Що означає «звести дріб до нового знаменника»?
2.   Як звести два (і більше дробів) до найменшого спільного знаменника?
Тому й викладення матеріалу можна проводити традиційно, спочатку розглянувши приклад на зведення дробу до нового знаменника, а потім алгоритм зведення дробів до найменшого спільного знаменника.
Результатом такої роботи може бути конспект № 9.

Конспект 9
Зведення дробів до НСЗ
1. Зведення одного дробу до нового знаменника:
 треба звести до знаменника с.

1) с : b = n — додатковий множник;
2) .
2. Зведення кількох дробів до НСЗ (найменший спільний знаменник):
1) знайти НСК знаменників → НСЗ;
2) поділити НСЗ на кожний знаменник → додатковий множник;
3) чисельник і знаменник дробу помножити на додатковий множник
Приклад
 звести до знаменника 96.
Оскільки 96 : 4 = 24, то .

Приклад
Звести  і  до НСЗ.
Оскільки НСК (5; 7) = 35, то НСЗ = 35.
35 : 5 = 7; 35 : 7 = 5,тому

IVФормування вмінь
@ Відповідно до схеми пояснення матеріалу, розв'язуємо спочатку вправи на:
а) формування вмінь зводити дріб до нового знаменника;
б) формування вмінь використовувати алгоритм зведення кількох дробів до НСЗ.
Розв'язування вправ
І рівень
Усні вправи
Назвіть дріб зі знаменником 16, який дорівнює дробу: . (Для кращого сприйняття можна умову записати у вигляді рівності:  )
Знайдіть НСК знаменників дробів: a)  і ; б)  і ; в)  і .
Краще спочатку просто знайти НСЗ для даних дробів.

ІІ, III рівні
Письмові вправи
1.   Зведіть до знаменника 48 дроби: .
2.   Зведіть до найменшого спільного знаменника дроби: а)  і ; б)  і ; в) і ; г)  і .
3.   Зведіть до найменшого спільного знаменника дроби: а)  і ; б)  і ; в)  і .
Додатково доцільно розв'язати задачі на повторення алгоритмів порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками; їх додавання і віднімання, а також матеріалу, пов'язаного із мішаними числами.
Задача1. При яких значеннях а нерівність правильна?
а) ; б) ; в) ; г) .
Задача 2. Домогосподарка приготувала 13 кг вишневого варення і 15 кг полуничного. Вишневе вона розлила порівну в 15 банок, а полуничне — у 17 банок. Скільки кілограмів варення кожного виду було в одній банці?
Задача 3. Знайдіть пропущені букви


Задача 4. Знайдіть пропущені рисунки:


VПідсумки уроку
Повторити засвоєні терміни і поняття можна під час виконання так званого «німого диктанту»:
@Вчитель заздалегідь за дошкою готує записи, що містять перетворення, розглянуті на уроці, і просто показує об'єкти, назву якого учні повинні були засвоїти. Наприклад:


VI. Домашнє завдання
1.   Зведіть до знаменника 36 дроби: .
2.   Зведіть до найменшого спільного знаменника дроби: а)  і ; б)  і ; в)  і ; г)  і .
3.   Зведіть до найменшого спільного знаменника дроби: а)  і ; б)  і ; в)  і .
4.   Запишіть неправильним дробом: .
5.   Виконайте дії: а) ; б) ; в) ; г) .

Немає коментарів:

Дописати коментар