пʼятниця, 1 квітня 2016 р.

МНОЖЕННЯ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ конспект 25 6 кл

Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
@ На перерві перевіряються зошити «слабких» учнів (наявність домашнього завдання можуть допомогти вчителеві перевірити чергові). На уроці — фронтально (2 учні працюють на відкидних дошках).
Математичний диктант

Варіант 1
Варіант 2
1. Виконайте множення:
1) ; 2) ; 3) ; 4) .
2. Знайдіть добуток:
1) ; 2) .
1. Виконайте множення:
1) ; 2) ; 3) ; 4) .
2. Знайдіть добуток:
1) ; 2) .

II. Актуалізація опорних знань
@Повторення знань, пов'язаних із множенням звичайних дробів, відбувається під час перевірки і аналізу помилок, яких припустилися учні під час виконання завдань математичного диктанту. Тому перед викладенням навчального матеріалу цього уроку слід зосередити увагу учнів на:
·   перетворенні мішаного числа у неправильний дріб;
·   натурального числа у неправильний дріб.

Усні вправи
1.   Знайдіть серед записаних чисел зайве: .
2.   Серед чисел, що записані нижче, знайдіть пари рівних: ; 1; .
3.   Перетворіть у неправильний дріб числа: ; 1; 2; а.

III. Засвоєння знань учнів
@ Після виконання усних вправ на повторення (див. вище) майже всі учні готові до сприйняття матеріалу. Бо твердження «мішане число можна записати звичайним дробом» і «натуральне число можна записати звичайним дробом» вже не викликають сумнівів, тому залишається завершити логічний ланцюжок висловом:
Щоб помножити натуральне число / мішане число на звичайний дріб, треба перетворити натуральне число / мішане число у неправильний дріб, а потім виконувати множення звичайних дробів (конспект 14).
Але ж після виконання кількох прикладів «сильні» учні можуть помітити (на це треба їх націлити), а якщо вони не впораються, допомогти їм «побачити», що: .
Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його чисельник помножити на це число, а знаменник залишити без змін.
Краще, якщо результати міркувань будуть записані учнями у вигляді конспекту № 15.

Конспект 15
Особливі випадки множення дробів
1. Множення мішаних чисел
@ Перетворіть мішане число у неправильний дріб і виконайте множення звичайних дробів.
2. Множення звичайного дробу  на натуральне число с 
Приклад
а) ;     б) .
Приклад
а) ; б) ;  в) ;

IVФормування вмінь
І рівень
Усні вправи
Виконайте множення: а) ; б) ; в) ; г) .
ІІ, III рівні
Письмові вправи
1.   Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) .
2.   Обчисліть: а) ; б) .
3.   Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) ; ж) ; з) ; и) ; к) .
4.   Спростіть вираз: а) ; б) ; в) .
5.   Розв'яжіть рівняння .
6.   Обчисліть: а) ; б) .
7.   Обчисліть: а) ; б) .
8.   Обчисліть добуток: а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) .
9.   Обчисліть значення виразів: а) ; б) ; в) .
10.   Обчисліть значення виразів: а) ; б) .
11.   Обчисліть значення виразів: а) ; б) .

Додаткові завдання
1.   1 кг пряників коштує  грн. Скільки коштують  кг; 2кг;  кг пряників?
2.   За формулою s = vt знайдіть s, якщо: av =  км/год, t =  год; б) v =  м/хв; t =  хв.
3.   Знайдіть масу металевої деталі, якщо її об'єм  дм, а маса 1 дм3 цього металу  кг.
4.   Два велосипедисти виїхали одночасно з одного й того самого міста в одному напрямку. Швидкість одного з них  км/год, а іншого — у  рази більша. Яка відстань буде між ними через год?
5.   З першого поля, площа якого  га, зібрали з 1 га по  ц пшениці, а з другого поля, площа якого у  рази більша за площу першого поля, зібрали по  ц пшениці з 1 га. Скільки всього центнерів пшениці зібрали з цих двох полів?

VПідсумки уроку
·   Як помножити два звичайні дроби?
·   Як помножити натуральне число на звичайний дріб?
·   Як помножити мішане число на будь-яке число?

VIДомашнє завдання
1.   Обчисліть (усно): а) ; б) ; в) ; г) .
2.   Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) .
3.   Розв'яжіть рівняння .
4.   Знайдіть добуток суми чисел  і  та їх різниці.
5.   Обчисліть: а) ; б) .
6.   Поле площею 240 га засіяли горохом і гречкою, причому горохом засіяли 0,4 площі поля. Скільки гектарів поля засіяли гречкою?

Немає коментарів:

Дописати коментар