Тип уроку: засвоєння вмінь та навичок.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання.
Зібрати зошити.
II. Відтворення знань
Усні вправи
1. Обчисліть:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
2. Знайдіть х із рівняння:
;
;
;
.




3. Спростіть вираз:
;
;
;
.




4. Відомо, що а + b + с = 3; а + b =
; b + с =
. Знайдіть а, b, с.


III. Вдосконалення вмінь
@ Оскільки певні вміння виконувати додавання і віднімання дробових чисел в учнів уже сформовані, на цьому уроці слід приділити увагу таким завданням: рівняння (двокрокові і більше), задачі на складання рівнянь, текстові задачі, що передбачають додавання і віднімання дробових чисел.
1. Знайдіть корінь рівняння:
а)
;

б)
;

в)
;

г)
.

@ Можливі варіанти розв'язання: спростити вирази в лівій і правій частинах (а, б) або використання правил знаходження невідомих компонентів дій.
2. Розв'яжіть задачу, склавши рівняння.
а) Якщо невідоме число додати до
, а від здобутої суми відняти
, то дістанемо
. Знайдіть невідоме число.



б) Одне число більше від іншого на
, а їх сума
. Знайдіть ці числа.


3. Одна сторона трикутника дорівнює
дм, друга на
дм менша, а третя на
дм більша за першу. Знайдіть периметр трикутника.



4. Фермерське господарство доставило в магазин
ц овочів: помідорів, огірків та баклажанів. Помідорів і огірків було разом
ц, помідорів і баклажанів
ц. Скільки кілограмів помідорів, огірків та баклажанів доставили з фермерського господарства в магазин?



5. Двоє робітників повинні виконати виробниче завдання. Перший робітник, працюючи один, може виконати завдання за 5 днів; другий, працюючи один, виконує його за 4 дні. Яку частину завдання їм залишиться виконати після одного дня їх сумісної роботи?
IV. Підсумки уроку
Рефлексія. Яке завдання уроку було найскладнішим і найпростішим? Яких додаткових (окрім алгоритму додавання і віднімання дробових, мішаних чисел) знань потребує розв'язування таких завдань?
V. Домашнє завдання
1. Один кран наповнює бак за 9 хв, другий — за 6 хв. Яка частина бака залишиться незаповненою після 1 хв спільної роботи кранів?
2. Периметр трикутника ABC дорівнює 12 см. Знайдіть довжини його сторін, якщо АВ + ВС =
см, ВС + СА =
см.


3. Виконайте дії: а)
; б)
; в)
; г) 




Немає коментарів:
Дописати коментар