пʼятниця, 1 квітня 2016 р.

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЦІЛИХ І ДРОБОВИХ ЧИСЕЛ конспект 19 6 кл

Тип уроку: застосування вмінь і навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
@ Цей етап уроку можна провести у вигляді короткої самостійної роботи з подальшою перевіркою і обговоренням результатів.
Самостійна робота

Варіант 1
Варіант 2
1. Виконайте дії:
а) ; б) ; в) .
1. Виконайте дії:
а) ; б) ; в) .
2. Обчисліть найзручнішим способом:
а) ; б) ;
в) .
3. Знайдіть корінь рівняння:
.
2. Обчисліть найзручнішим способом:
а) ; б) ;
в) .
3. Знайдіть корінь рівняння:
.

II. Актуалізація опорних знань
@ Під час обговорення результатів самостійної роботи учні ще раз повторюють алгоритми:
·   знаходження НСК двох (кількох) чисел (для випадків, коли числа або взаємно прості, або одне кратне іншому, або вони мають НСД = 1 і не діляться одне на одне);
·   зведення дробів до НСЗ;
·   додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; різними знаменниками;
·   властивості додавання і віднімання;
·   знаходження доповнення дробу до 1;
·   робота з неправильним дробами.
Якщо всі ці моменти учнями засвоєні й відпрацьовані, слід звернути увагу на інший тип завдань цієї теми — додавання і віднімання мішаних чисел.

III. Доповнення знань учнів
@ Найпростіші приклади на додавання і віднімання мішаних чисел з однаковими знаменниками у дробових частинах учні розв'язували в 5 класі (і повторили під час розв'язання вправ). Тому вчителю слід нагадати спосіб обчислень (окремо — цілих, окремо — дробових частин) і поширити його на додавання і віднімання мішаних чисел з різними знаменниками. Також учителю слід чітко уявляти, які випадки є проблемними і відпрацювати їх на якомога більшій кількості прикладів. І останнє: робота з дробами не є цікавою для більшості учнів, тому для створення позитивної мотивації вчителю слід попрацювати над підбором різноманітних засобів зацікавлення учнів (індивідуальні змагання, змагання між групами; дидактичні ігри тощо).
Але спочатку вчитель має розібрати способи і підходи до розв'язування і зробити відповідні записи в зошитах (конспект 13).
Щоб уявлення про спосіб дій під час додавання і віднімання мішаних чисел були більш свідомими, можна запропонувати учням спиратися на своєрідні правила додавання і віднімання мішаних чисел.
1.   Щоб додати мішані числа, треба:
а) звести дробові частини цих чисел до НСЗ;
б) окремо додати цілі, окремо дробові частини.
Якщо при додаванні дробових частин дістали скоротний дріб, то скоротіть його; якщо здобутий дріб неправильний — виділіть цілу частину цього дробу і додайте її до здобутої цілої частини.
2.   Щоб виконати віднімання мішаних чисел, треба:
а) звести дробові частини цих чисел до НСЗ; якщо дробова частина зменшуваного менша від дробової частини від'ємника — перетворіть її в неправильний дріб, зменшивши на одну цілу частину;
б) окремо відняти цілі частини, окремо дробові.

Конспект 13
Додавання і віднімання мішаних чисел
1. З однаковими знаменниками:
;
;
;
;
;
;
.
2. Якщо знаменники різні — зведи їх до НСЗ і див. п. 1

IVВідпрацювання навичок, формування вмінь
І рівень
Усні вправи
Знайдіть значення виразу: а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) ; ж) ; з) .
ІІ рівень
Письмові вправи
1.   Знайдіть суму: а) ; б) ; в) ; г) .
2.   Знайдіть різницю: а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; є) ; ж) ; з) .
3.   Знайдіть пропущені числа:


4.   Розв'яжіть рівняння: а) ; б) .
Додатково. Коли від стрічки відрізали шматок, то частина, що залишилась, мала довжину 2 м. Якою довжини була б частина, що залишилась, якщо від стрічки відрізали на  м менше? на  м більше?

V. Підсумки уроку
Підставте замість квадратиків такі числа, щоб рівності були правильними:

VI. Домашнє завдання
1.   Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) .
2.   Знайдіть різницю .
3.   Знайдіть пропущені числа:


4.   Розв'яжіть рівняння: а) ; б) .
5.   У двох ящиках  кг яблук, причому в першому ящику на  кг більше, ніж у другому. Скільки яблук у кожному ящику?

Немає коментарів:

Дописати коментар