четвер, 31 березня 2016 р.

ДІЛЬНИКИ НАТУРАЛЬНОГО ЧИСЛА, ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЧИСЛА. конспект уроку 6 кл урок 1

Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
@ Оскільки теми «Ділення натуральних чисел» і «Ділення десяткових дробів» була опрацьована учнями в 5 класі на достатньому рівні, можна «підвести» учнів до основних понять уроку, виконавши усні вправи на ділення та проаналізувавши одержані відповіді.
Усні вправи
1.   Виконайте ділення і зробіть перевірку множенням.
35 : 7          3,5 : 7               4 : 8          3,5 : 0,7
28 : 4          2,8 : 4               2 : 5          0,28 : 0,4
63 : 9          0,63 : 9             1 : 2          0,63 : 0,09
56 : 7          5,6 : 7               3 : 4          0,056 : 0,7
0 : 3            3 : 0
2.   Розв'яжіть рівняння: а) 7х = 35;  б) 0,4х = 0,28;   в) х + 7х = 4.

Запитання до класу
1.   Чи можна виконати ділення
а) натурального числа на натуральне число;
б) десяткового дробу на натуральне число;
в) десяткового дробу на десятковий дріб?
(З приводу відповідей на запитання 1 а)-в) можна учням додатково пояснити, що «ділення можна виконати» означає отримання частки або у вигляді натурального числа, або у вигляді звичайного чи десяткового дробу.)
2.   Чи завжди від ділення двох натуральних чисел маємо в частці натуральне число? (Ні, це може бути як натуральне число, так і дріб.)

IIФормування нових знань
Отже, після виконання усних вправ і аналізу одержаних відповідей, учні будуть готові до сприйняття та осмислення таких понять:
1)  Поняття подільності двох натуральних чисел а і b.
2)  Поняття дільника числа; кратного числу.
3)  Поняття складеного і простого чисел.
4)  Класифікація натуральних чисел за кількістю дільників.
Ознайомлення учнів зі змістом зазначених понять можна супроводжувати таким конспектом

Конспект 1
Подільність чисел
1. Якщо а, b і с — натуральні числа і а = b·cто
а ділиться на b,
Приклад
а кратне b,
16 = 8-2, отже, 16 ділиться на 8;
b — дільник а.
16 кратне 8; 8 дільник 16.
2. Якщо а ділиться тільки на 1 і на а,

то а — просте число.
Приклад
Якщо а ділиться не тільки на 1 і на а,
3 ділиться тільки на 1 і на 3, отже,
то а — складене число.
3 — просте число;
1 не є складеним і не с простим!
4 ділиться на 1, на 2 і на 4, отже,

4 — складене число

IIIЗакріплення знань, формування вмінь
І рівень
Усні вправи
1.   Чи правда, що:
а) 5 — дільник 45;
б) 16 — дільник 8;
в) 7 — дільник 152;
г) 27 кратне 3;
д) 6 кратне 12;
є) 156 кратне 13?
2.   Перевірте, чи є:
а) 2 — простим числом;                
б) 6 — складеним числом;
в) 11 — простим числом;     
г) 18 — складеним числом;
д) 2b — простим числом (b — натуральне число).
@ Під час виконання завдання 2 бажано «підвести» учнів до такого висновку: щоб довести, що дане число є складеним, достатньо знайти хоча б один дільник, відмінний від 1 та цього числа (так званий «нетривіальний дільник»).

IIIII рівні
Письмові вправи
1.   Напишіть усі дільники чисел: а) 48; б) 29.
2.   Напишіть три числа, кратних: а) 16; б) 17; в) числу р.
3.   Доведіть, що:
а) 35 934 кратне 113;
б) 413 є дільником числа 83 839;
в) 27 671 не ділиться на 88.
4.   Знайдіть:
а) суму всіх дільників числа 6, менших від 6; числа 28, менших від 28;
(Що ви помітили? Доречно буде, якщо дозволяє час, ознайомити учнів з поняттям «досконалого числа».)
б) суму і добуток усіх дільників числа а, якщо а — просте число.

Додатково. Вправи на повторення
1.   Обчисліть значення виразів:
79 348 – 64 · 84 + 6 539 : 13 – 11 005;
2,5 · 8 + (17 – 0,1): 26.
2.   Розв'яжіть задачу.
Відстань між двома станціями 768 км. З них одночасно вирушають назустріч один одному два потяги і зустрічаються через 6 годин. Швидкість одного з потягів 72 км/год. Знайдіть швидкість другого.
3.   Виразіть у метрах: 6 дм; 53 см; 7 см; 4,6 км.

IVПідсумок уроку
За допомогою конспекту 1 повторити головні поняття уроку (подільність натуральних чисел; дільник; кратне; просте і складене числа).

VДомашнє завдання
1.   Виконайте дії:
а) 45 + 12;  37 + 16;  82 – 41;  65 – 17;
б) 5,3 + 7;   0,2 + 3,5;  4 – 3,8;  6,7 – 5;       
в) 12 · 5;  1,3 · 3;   4,6 : 2;   3 : 0,3.
2.   Виконайте дії: 183 · 0,5 – (6,2 + 1,9) : 5,4.

3.   Випишіть усі дільники числа 30.

Немає коментарів:

Дописати коментар