Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
@ Зошити збираються на перевірку
II. Актуалізація опорних знань
@ Якщо на попередніх уроках була проведена відповідна робота (див урок 15, 14), а також були добре відпрацьовані навички зведення дробів до НСЗ, сприйняття алгоритму додавання і віднімання дробів з різними знаменниками не буде викликати труднощів у учнів Тому під час усної лічби достатньо ще раз розв'язати типові пропедевтичні завдання
Усні вправи
1. Обчисліть а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) ; ж) ; з) .
2. Скоротіть дріб: ; ; ; ; .
3. Знайдіть НСЗ для дробів: і ; і ; і ; і .
4. Якщо ціле поділено на 12 рівних частин, яким числом позначається одна така частина, дві; три частини?
5. На скільки більше за ? Яку частину цілого становить разом і частини цілого?
III. Формування нових знань
@ Викладення нового матеріалу вчитель робить на свій розсуд або за підручником, або пропонує учням самостійно опрацювати розділ.
Якщо підготовка учнів достатня, то під час обговорення (це можна запропонувати у формі роботи в групах) розв'язання задач учні доходять висновку, як знайти суму (різницю) дробів з різними знаменниками. По завершенні цієї роботи можна записати конспект 11.
Конспект 11
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками:
1) Знайти НСЗ (НСК(b, d)).
2) Виконати додавання/віднімання дробів з однаковими знаменниками.
3) Якщо сума/різниця — скоротний дріб — скоротити.
4) Якщо сума/різниця — неправильний дріб, то виділити цілу частину. Приклад:
1) ; НСЗ (3; 4) =12.
2) ; НСЗ (3; 6) = 6.
3) ; НСЗ (12; 8) = 24
|
@ П. 3) і 4) конспекту краще записати після розв'язування прикладу!).
IV. Формування вмінь
@ На цьому уроці тільки розпочинається робота з формування вмінь додавати і віднімати дроби з різними знаменниками, тому бажано на урок підібрати різноманітні завдання (приклади на «+» і «-», рівняння, найпростіші задачі), що передбачають додавання і віднімання правильних дробів. Також учителю слід звернути увагу на необхідність дотримання певних форм запису (див. конспект).
Розв'язування вправ
І рівень (усно)
1. Обчисліть: ; .
2. Знайдіть НСЗ для дробів: і ; і ; і ; і ; і ; і ; і ; і .
II рівень (письмові вправи)
1. Обчисліть: а) + ; б) + ; в) + ; г) + .
2. Замініть десятковий дріб звичайним і виконайте дії: а) 0,3 + ; б) 0,25 + ; в) 0,36 – ; г) – 0,45.
3. Знайдіть пропущені числа.
4. Знайдіть значення виразу: а) ; б) ; в) .
5. Знайдіть значення виразу: а) ; б) ; в) .
6. Розв'яжіть рівняння: а) ; б) ; в) .
7. Маса однієї деталі кг, а другої — на кг менше. Знайдіть масу другої деталі.
8. За перший день заасфальтували км дороги, за другий — на кг менше. Скільки кілометрів дороги заасфальтували за два дні?
Додаткові вправи
1) Замість * поставте знаки «+» і «-», щоб рівності стали правильними: а) ; б) ; в) .
2) Використовуючи кожну з цифр 1, 2, 3, 4 по одному разу, складіть такі дроби, щоб їх сума була .
V. Підсумки уроку
Чи правильно виконано додавання (віднімання) дробів?
; ;
; ;
; ;
; .
Усі «неправильні» варіанти слід обговорити.
VI. Домашнє завдання
1. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) .
2. Знайдіть значення виразу: а) ; б) ; в) ; г) ; д) 0,25 + ; е) .
3. Розв'яжіть рівняння: а) ; б) ; в) .
4. Площа однієї ділянки га, а другої — на га більше. Знайдіть площу другої ділянки.
5. Запишіть десятковим дробом: ; ; ; ; ; .
Немає коментарів:
Дописати коментар