Тип уроку: засвоєння та систематизація знань.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань
@ Ця тема є основою теми «Додавання і віднімання дробів», тому треба ретельно перевірити виконання домашнього завдання учнями, щоб своєчасно виправити можливі помилки.
Роботу можна виконати в ігровій формі «Знайди помилку».
Учитель заздалегідь записує на відкидній дошці розв'язання домашніх вправ, «припустившись» кількох найтиповіших помилок (неправильно знайдено спільний знаменник, неправильно обчислений додатковий множник; не виконано множення чисельника на додатковий множник тощо).
Завдання учнів при цьому — звірити свої розв'язання з тим, що вони бачать на дошці, та знайти помилки й пояснити їх причину.
Після такої роботи можна ще раз повторити основні поняття, терміни та алгоритми, що їх було вивчено на попередньому уроці й перейти до наступного етапу уроку.
II. Завершення формування нових знань, систематизація раніше набутих знань
Завдання 1. Порівняйте дріб
з дробом: а)
; б)
; в)
; г)
.
Якими правилами ви скористалися, щоб виконати це завдання?
Завдання 2. Порівняйте дріб
з дробом: а)
; б)
; в)
.
Чи зможете ви виконати це завдання, скориставшись яким-небудь з правил, використаних у завданні 1?
@ Після обговорення проблеми деякі учні можуть рамі запропонувати такий шлях виконання або звести дроби до спільного знаменника або (можуть бути й такі) до спільного чисельника. Вчителю слід наголосити на тому, що зведення дробів до спільного знаменника є традиційним способом порівняння дробів з різними знаменниками, і обов'язково наголосити на тому, що це правило не відміняє, а доповнює вивчене раніше.
Результатом усіх міркувань може стати конспект 10.
Конспект 10
Порівняння звичайних дробів
а) з однаковими знаменниками:
, якщо а > с;
б) з однаковими чисельниками:
, якщо b < с;
в) правильного з неправильним: п < н;
г) з різними знаменниками: щоб порівняти
Приклад: а)
, бо 3 > 2; б) , бо 7 < 8; в) , , бо
г)
НСК(7; 14) = 14 = НСЗ; 14 : 7 = 2, 14 : 14 = 1, , 6 > 2 |
* Якщо є учні, що цікавляться математикою, можна ознайомитись з іншими способами порівняння звичайних дробів (наприклад, 1) за доповненням дробів до 1:
і
мають доповнення до 1:
і
відповідно, отже,
(див. приклад б), тому
- згідно із властивістю віднімання;
(див. приклад б), тому
- згідно із властивістю віднімання;
2) порівняння з половиною:
, бо
,
іт. ін.)
, бо
,
іт. ін.)
III. Формування вмінь
@ На уроці, в основному, продовжується робота з формування вмінь знаходити НСЗ для кількох звичайних дробів і зводити дані дроби до НСЗ за алгоритмом. Тому доцільним буде розв'язати такі вправи:
1. Зведіть до найменшого спільного знаменника дроби: а)
,
і
; б)
,
і
; в)
,
,
і
.
2. Порівняйте дроби: а)
і
; б)
і
; в)
і
; г)
і
.
3. Розмістіть у порядку зростання дроби:
;
;
;
;
;
.
4. Розмістіть дроби в порядку спадання:
;
;
;
;
;
.
Додатково можна запропонувати учням такі завдання:
1. Дано три цифри: 2; 5; 7. З них можна скласти правильні дроби, наприклад:
і т. д. Складіть з цих цифр найбільший та найменший правильний дріб.
2. Скоротіть: а)
; б)
; в)
; г)
; д)
.
; г)
; д)
.
3. Виконайте дії і скоротіть результат: а)
; б)
; в)
; г)
.
; б)
; в)
; г)
.
IV. Підсумки уроку
Оберіть найзручніший спосіб порівняти числа:
і
;
і
;
і
;
і
;
і
.
V. Домашнє завдання
1. Порівняйте дроби: а)
і
; б)
і
; в)
і
; г)
і
.
2. Зведіть до найменшого спільного знаменника дроби: а)
,
і
; б)
,
і
; в)
,
,
і
.
3. Розмістіть дроби в порядку зростання:
;
;
;
;
;
.
4. Виконайте дії: а)
; б) 
; б) 
, якщо а > с;
, якщо
, бо 3 > 2; б)
, бо 7 < 8;
,
, бо
НСК(7; 14) = 14 = НСЗ; 14 : 7 = 2, 14 : 14 = 1,
, 6 > 2
Немає коментарів:
Дописати коментар