четвер, 31 березня 2016 р.

ПОРІВНЯННЯ ДРОБІВ конспект 15 6 кл

Тип уроку: засвоєння та систематизація знань.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань
@ Ця тема є основою теми «Додавання і віднімання дробів», тому треба ретельно перевірити виконання домашнього завдання учнями, щоб своєчасно виправити можливі помилки.
Роботу можна виконати в ігровій формі «Знайди помилку».
Учитель заздалегідь записує на відкидній дошці розв'язання домашніх вправ, «припустившись» кількох найтиповіших помилок (неправильно знайдено спільний знаменник, неправильно обчислений додатковий множник; не виконано множення чисельника на додатковий множник тощо).
Завдання учнів при цьому — звірити свої розв'язання з тим, що вони бачать на дошці, та знайти помилки й пояснити їх причину.
Після такої роботи можна ще раз повторити основні поняття, терміни та алгоритми, що їх було вивчено на попередньому уроці й перейти до наступного етапу уроку.

II. Завершення формування нових знань, систематизація раніше набутих знань
Завдання 1. Порівняйте дріб  з дробом: а) ; б) ; в) ; г) .
Якими правилами ви скористалися, щоб виконати це завдання?
Завдання 2. Порівняйте дріб  з дробом: а) ; б) ; в) .
Чи зможете ви виконати це завдання, скориставшись яким-небудь з правил, використаних у завданні 1?
@ Після обговорення проблеми деякі учні можуть рамі запропонувати такий шлях виконання або звести дроби до спільного знаменника або (можуть бути й такі) до спільного чисельника. Вчителю слід наголосити на тому, що зведення дробів до спільного знаменника є традиційним способом порівняння дробів з різними знаменниками, і обов'язково наголосити на тому, що це правило не відміняє, а доповнює вивчене раніше.
Результатом усіх міркувань може стати конспект 10.

Конспект 10
Порівняння звичайних дробів
а) з однаковими знаменниками: , якщо а > с;
б) з однаковими чисельниками: , якщо b < с;
в) правильного з неправильним: п < н;
г) з різними знаменниками: щоб порівняти  і  (якщо п. в) б) не діють), зведіть до НСЗ і див. п. а).
Приклад: а) , бо 3 > 2;  б) , бо 7 < 8;   в) , бо  — правильний дріб, а  і  — неправильні дроби
г)   НСК(7; 14) = 14 = НСЗ; 14 : 7 = 2, 14 : 14 = 1, , 6 > 2

* Якщо є учні, що цікавляться математикою, можна ознайомитись з іншими способами порівняння звичайних дробів (наприклад, 1) за доповненням дробів до 1:  і  мають доповнення до 1:  і  відповідно, отже,  (див. приклад б), тому   - згідно із властивістю віднімання;
2) порівняння з половиною: , бо  іт. ін.)

IIIФормування вмінь
@ На уроці, в основному, продовжується робота з формування вмінь знаходити НСЗ для кількох звичайних дробів і зводити дані дроби до НСЗ за алгоритмом. Тому доцільним буде розв'язати такі вправи:
1.   Зведіть до найменшого спільного знаменника дроби: а)  і ; б)  і ; в)  і .
2.   Порівняйте дроби: а)  і ; б)  і ; в)  і ; г)  і .
3.   Розмістіть у порядку зростання дроби: .
4.   Розмістіть дроби в порядку спадання: .
Додатково можна запропонувати учням такі завдання:
1.   Дано три цифри: 2; 5; 7. З них можна скласти правильні дроби, наприклад:  і т. д. Складіть з цих цифр найбільший та найменший правильний дріб.
2.   Скоротіть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) .
3.   Виконайте дії і скоротіть результат: а) ; б) ; в) ; г) .

IV. Підсумки уроку
Оберіть найзручніший спосіб порівняти числа:  і  і  і  і  і .

V. Домашнє завдання
1.   Порівняйте дроби: а)  і ; б)  і ; в)  і ; г)  і .
2.   Зведіть до найменшого спільного знаменника дроби: а)  і ; б)  і ; в)  і .
3.   Розмістіть дроби в порядку зростання: .
4.   Виконайте дії: а) ; б) 

Немає коментарів:

Дописати коментар